system identyfikacji wizualnej skubi art

System identyfikacji wizualnej – czym jest i dlaczego jest tak ważny

System identyfikacji wizualnej – czym jest i dlaczego jest tak ważny

Efekt pierwszego wrażenia jest niezwykle ważny w kontaktach z nowymi klientami/kontrahentami. Mamy bardzo mało czasu, by wywołać u klienta pozytywne odczucia, a co za tym idzie zdobyć jego zaufanie. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy jest bardzo trudnym procesem. I tu właśnie z pomocą przychodzi system identyfikacji wizualnej, który jednoznacznie definiuje oprawę graficzną, a także elementy poza wizualne w naszej firmie. Odpowiednio przygotowany i przemyślany z pewnością pomoże nam wyróżnić się na tle konkurencji.

Czym jest system identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej (ang. Corporate identity) jest to narzędzie służące do kreowania wizerunku firmy lub marki. Składa się ze zbioru oznaczeń, a także zachowań stosowanych w firmie. Głównym jego celem jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku. Spójna i przemyślana identyfikacja wizualna będzie silnie oddziaływać na Twoich klientów. Konsumenci bardziej darzą zaufaniem firmy, które dbają o swój profesjonalny wizerunek. Poza tym odpowiednio przygotowana identyfikacja wizualna firmy sprawi, że stanie się ona bardziej rozpoznawalna na rynku, co przełoży się na zwiększenie zysków.

Co się składa na System identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej składa się z dwóch części: oprawy wizualnej, a także poza wizualnej. Do elementów wizualnych zalicza się:

  • nazwę firmy, a także slogan,
  • logo i logotyp,
  • kolorystykę,
  • typografię (krój, kolor, rozmiar używanych czcionek),
  • materiały reklamowe (papier firmowy, wizytówki, ulotki, wygląd produktów i opakowań, banery reklamowe),
  • stronę / sklep internetowy,
  • pieczątki,
  • ubiór i identyfikatory pracowników,
  • oznaczenie i aranżacja wnętrza siedziby firmy.

Do elementów poza wizualnych zalicza się:

  • dźwięki oraz oprawę muzyczną wykorzystywaną w firmie,
  • sposób prowadzenia rozmów z klientami,
  • zapachy.

Identyfikacja wizualna powinna być spójna

Spójność identyfikacji wizualnej jest niezwykle ważna w procesie budowania marki. Na wizerunek firmy należy spojrzeć całościowo. Bardzo niekorzystna jest sytuacja, gdy jednemu projektantowi zlecamy do wykonania tylko logo, kolejnemu wizytówki i papier firmowy, a stronę internetową wykonuje dla nas jeszcze inna firma. Przy takim podejściu możemy być niemalże pewni, że nie uda nam się zachować spójności. Każdy projektant, a także agencja interaktywna ma swój wypracowany, niepowtarzalny styl, który ciężko jest podrobić. Dlatego właśnie warto zlecić wykonanie pełnej identyfikacji wizualnej jednej firmie. Wtedy zapewnimy spójność, bez której ciężko będzie nam przebić się w danej branży, a także zyskać zaufanie odbiorców.

Księga identyfikacji wizualnej

Księga identyfikacji wizualnej zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące poprawnego wykorzystywania elementów identyfikacji wizualnej w firmie. Jest ona formalnym zapisem poszczególnych elementów składających się na wizerunek firmy. Stanowi swego rodzaju drogowskaz w poprawnym korzystaniu z opracowanego systemu. Księga jest niezwykle ważna dla firm, które mają wiele filii, a chcą zachować spójny przekaz.

Czy Twoja firma potrzebuje identyfikacji wizualnej?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność, to warto zastanowić się nad opracowaniem niepowtarzalnej oprawy graficznej, która zapewni Ci łatwy start i szybkie pozyskanie klientów. Natomiast jeśli jesteś obecny na rynku od dłuższego czasu, to może warto zastanowić się, czy system identyfikacji wizualnej stosowany w Twojej firmie faktycznie jest skuteczny i nie jest przestarzały. Być może odświeżenie wizerunku sprawi, że zaczniesz się bardziej wyróżniać na tle konkurencji, co przełoży się na zwiększenie zysków.

Niewątpliwie inwestycja w opracowanie odpowiedniego wizerunku może przynieść wiele korzyści. Jednak proces ten musi być przemyślany. Przede wszystkim należy wybrać odpowiedniego wykonawcę, który zapewni nam pełne wsparcie podczas całego procesu budowania wizerunku firmy. Warto także wybrać projektanta, którego styl nam najbardziej odpowiada.

Agencja Interaktywna Skubiart wykona pełną identyfikację wizualną Twojej firmy wraz z księgą identyfikacji wizualnej. Napisz do nas i przedstaw swoje oczekiwania!

Sprawdź nasze wybrane realizacje

System identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna