Projektowanie wizytówek
Spotkanie biznesowe, event branżowy, targi firmowe – to Twoja szansa na podjęcie opłacalnej i korzystnej współpracy. Niestety ogromna liczba uczestników oraz ograniczony czas nie działają na Twoją korzyść. Jak zatem szybko i bez wysiłku przekazać najważniejsze informacje o swoim przedsiębiorstwie? Wręczając imienną wizytówkę, zaprojektowaną z dbałością o najmniejszy detal. Warto korzystać z nich nawet w epoce cyfrowej.
Jakie informacje powinna zawierać wizytówka?
Wizytówka jest niezbędnym elementem relacji biznesowych. Jej zawartość oraz oprawę należy dopasować do charakteru przedsiębiorstwa i specyfiki branży. Powinna prezentować:
- imię i nazwisko osoby wręczającej wizytówkę oraz zajmowane w firmie stanowisko,
- pełną nazwę przedsiębiorstwa oraz adres jego siedziby lub oddziału,
- dane kontaktowe, a w tym: numer telefonu, faxu, adres e-mail itp.,
- logo firmy oraz adres strony internetowej.
Jeżeli wizytówka spełnia przede wszystkim funkcję reklamową, można na niej umieścić krótką informację na temat oferowanych produktów i usług. Natomiast w przypadku wizytówek fakturowych należy dołączyć numer NIP oraz konta bankowego
Wizytówka godna uwagi, czyli jaka?
- Oryginalna – Liczy się pomysł, a więc kreatywne projektowanie. Nie powielaj wizytówek podejrzanych u konkurencji. Postaw na atrakcyjny design wyróżniający się ruchomymi lub przezroczystymi elementami, nietypowym materiałem czy ciekawym układem barw i odcieni.
- Przejrzysta – Profesjonalna wizytówka wyróżnia się czytelnym układem informacji. Dzięki temu o wiele łatwiej zapada w pamięć. Nadmiar treści skutecznie zniechęca do dalszej współpracy.
- Spójna – Wizytówka powinna nawiązywać do systemu identyfikacji wizualnej firmy. Pomocna może się tutaj okazać księga znaków. To w niej znajdują się wytyczne dotyczące kolorów, rodzaju czcionki oraz niezbędnych elementów graficznych, takich jak marginesy.
Wizytówka na etapie projektu – od czego zacząć?
- Rozmiar – Standardowe i uniwersalne wymiary wizytówki wynoszą: 90 mm x 50 mm. Można je spotkać nie tylko w Polsce, ale także w takich krajach, jak: Mołdawia, Czechy, Słowacja i Węgry. W Kanadzie i Stanach Zjednoczonych popularne są wizytówki o rozmiarze 89 mm x 51 mm, natomiast w Australii: 90 mm x 55 mm. W Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii oraz Niemczech spotkamy wersję o wymiarze: 85 mm x 55 mm.
- Spady – Kolejną ważną kwestią, którą należy uwzględnić podczas projektowania wizytówki, są tzw. spady, czyli odstępy od krawędzi. Odpowiednio przygotowany margines, np. wynoszący 5 mm z każdej strony zabezpieczy kluczowe informacje przed ucięciem podczas drukowania.
- Czcionka – Czcionka powinna być przede wszystkim czytelna. W przypadku niewielkich liter zrezygnuj więc ze zbyt ozdobnych fontów, które mogą nieestetycznie zlewać się w jedną całość. Jednym z najlepszych rodzajów czcionek jest Futura – klasyczna i wyrafinowana, z odpowiednio rozmieszczonymi odstępami między wierszami.
- Rozdzielczość – Zadbaj o wysokiej jakości projekt, który nawet po wydruku zachowa swój nienaganny wygląd bez widocznych pikseli, niepotrzebnych cieni przy obrazkach czy rozmytych napisów. Plik warto zapisać w palecie barw CMYK, a suma wartości nie powinna przekraczać 300%. Formaty plików, które możemy wykorzystać do druku, to: PDF, EPS, TIFF oraz JPG.
O czym należy pamiętać, projektując wizytówkę firmową?
Aby wizytówka nie trafiła na dno szuflady lub co gorsza – do kosza, powinna wyróżniać się przejrzystą i estetyczną szatą graficzną. W ten sposób nie tylko doskonale spełni swoją informacyjną rolę, ale także zbuduje trwały i zapadający w pamięć przekaz reklamowy.
Zaprezentuj się jako profesjonalista dzięki starannie zaprojektowanej wizytówce. To niezbędne wsparcie w budowaniu cennych kontaktów biznesowych, zwłaszcza jeżeli zajmujesz stanowisko menedżera, dyrektora lub starszego specjalisty.