branding lady rabbit

Projektowanie ulotek

Istnieje wiele branż, w których ulotki promocyjne, wciąż odgrywają istotną rolę w promocji firmy. Z pewnością jedna z nich choć raz trafiła w Twoje ręce, reklamując szkołę językową, najlepszą pizzerię w mieście czy lokalny klub fitness. Ulotki przypominają klientom o ich marzeniach i niezrealizowanych celach. Zastosowanie odpowiednio przemyślanej oprawy graficznej nie rzadko owocuje wzrostem sprzedaży. Musimy tylko wykorzystać czas, który odbiorcy poświęcają na zapoznanie się z treścią – a mamy go niewiele. Czasami decydującą rolę odgrywa jedno chwytliwe hasło lub ciekawe zdjęcie. Nie możemy również zapomnieć, że ulotki pełnią ważną funkcję informacyjną. Zadbajmy więc o jasny i czytelny przekaz.

Od czego zacząć projektowanie ulotek?

Zanim wykonamy pierwszy szkic i skontaktujemy się z drukarnią warto zadać sobie pytanie, czemu właściwie mają służyć ulotki. Należy określić cel, jaki chcemy dzięki nim osiągnąć: wsparcie kampanii wizerunkowej, promocja oferty lub poinformowanie o zmianie adresu lokalu. Równie ważne jest precyzyjne wskazanie grupy docelowej. Przedsiębiorcy? Studenci? A może rodzicie dzieci w wielu przedszkolnym? Odpowiedź na to pytanie sprawi, że stworzymy spójną warstwę graficzną i tekstową. Teraz wystarczy zgromadzić i uporządkować niezbędne dane.

branding lady rabbit

Wygląd ulotek a język korzyści

Projektując materiały promocyjne, niemal zawsze sprawdza się minimalizm. Im mniej ozdobników, tym przekaz staje się bardziej czytelny i zrozumiały. Treść nie może przytłaczać odbiorcy. Stosujmy więc krótkie zdania i akapity. Również dobrze sprawdzi się lista wypunktowana. Wzrok z łatwością skanuje informacje, a mózg je zapamiętuje. Styl ulotki powinien także nawiązywać do branży oraz specyfiki przedsiębiorstwa.

Jak skutecznie sprzedać produkt lub usługę? Opisując korzyści, jakie czekają na klienta. Posługujmy się językiem zysków, który trafi do jego wyobraźni.

Projektowanie ulotek – na co zwrócić uwagę?

– Do kogo skierowana jest reklama?
Zastanówmy się, kto jest odbiorcą ulotki. Jeśli powstała z myślą o rozdawaniu w miejscu publicznym, nie możemy jej przesycić treścią. Mało kto ma czas na zgłębianie zawartości w biegu. W przypadku ulotek eksponowanych na stojakach w sklepach, placówkach medycznych i edukacyjnych czy instytucjach kultury możemy sobie pozwolić na nieco bardziej obszerny komunikat. To doskonały sposób na zwrócenie uwagi osób czekających w kolejce.

– Projekt, który intryguje, lecz się nie narzuca
Istnieje wyjątkowo cienka granica pomiędzy projektem ciekawym w swej treści i grafice a szablonem przytłaczającym nadmiarem treści. Widoczny nagłówek i efektowna ilustracja wydaje się być bardziej atrakcyjna niż bogata paleta jaskrawych kolorów oraz zbyt wielu informacji napisanych małą czcionką. Zasada jest prosta – minimum tekstu, maksimum efektu.

– Zawartość ulotki
Skupmy się na efektownym zaprezentowaniu najlepszych cech produktu lub mocnych stron danej usługi. Po pozostałe informacje można skierować odbiorcę na stronę internetową. Warto także podać dokładny adres siedziby firmy oraz dane kontaktowe. Pamiętajmy, że antyreklamą dla całej akcji promocyjnej jest niewłaściwie skonstruowany tekst zawierający błędy ortograficzne i stylistyczne.

– Odpowiedni kształt i rozmiar
Do wyboru mamy standardowe formy – w pionie lub poziomie, a także unikalne kształty. Utworzenie specjalnego wykrojnika wyróżni nas spośród konkurencji oraz zachęci odbiorców do zapoznania się z zawartością broszury.

branding nowpol

Jak sprawić, by klienci zabrali ulotkę ze sobą?

Projektanci stoją przed nie lada wyzwaniem, aby stworzyć atrakcyjną ulotkę, która zachęci odbiorcę do zapoznania się z jej treścią. Na niewielkim fragmencie papieru muszą zawrzeć przekonujący i intrygujący przekaz. Tutaj doskonale sprawdzą się chwytliwe dodatki w postaci kodu rabatowego, menu restauracji czy trasy dojazdu. Im więcej emocji wywołamy w odbiorcy, tym lepiej nas zapamiętają. Dowcip, inspirujący cytat, sudoku – pomysłów jest wiele.

Kluczową rolę w projektowaniu ulotek odgrywają jakość papieru oraz estetyka wydruku. Niedbale wykonane egzemplarze zniechęcają przechodniów – chaos informacyjny oraz nieestetyczna szata graficzna to z pewnością duet nieidealny.

 

branding perfect skin

 

Jeśli podobał Ci się artykuł, badź na bieżąco z najnowszymi wpisami oraz projektami, śledząc mój profil na Facebooku.

Moją ofertę znajdziesz tutaj: OFERTA