Logo sklepu internetowego
Logo to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej sklepu internetowego. Wpływa na komunikację marki z konsumentem oraz wizerunek firmy w odbiorze potencjalnych klientów. Warto więc zwrócić uwagę na wielkość, krój oraz kolor liter, a także rodzaj fontu. Istotny jest również styl logo – jego symbolika, znaki dodatkowe, rysunki, itp. Ważne, aby logo sklepu internetowego zawierało nazwę w formie łatwej do zapamiętania oraz odtworzenia domeny sklepu. Czytelna, spójna i wyrazista grafika to przepis na wzrost liczby klientów chcących skorzystać z naszej oferty.
Jak stworzyć atrakcyjne logo sklepu internetowego?
Ciekawy krój czcionki, czyli font. Większość czcionek z programu Paint lub Microsoft Word objęta jest prawami autorskimi. Należy więc upewnić się, że używamy fontów na ogólnodostępnej licencji. Gotowe grafiki z nieznanych internetowych źródeł to również nie najlepszy pomysł. Warto zaufać profesjonalnym twórcom. Projektant logo zadba o najmniejszy szczegół grafiki.
Przemyślany krój pisma – istnieje wiele różnych rodzajów fontów: szeryfowe, bezszeryfowe, slab serif, odręczne czy skryptowe. Ich wybór zależy od branży, jaką reprezentuje sklep internetowy. Tradycja czy nowoczesność? Język bezpośredni czy oficjalny? Kiedy odpowiemy sobie na te i wiele innych pytać, wybór kroju pisma stanie się oczywisty. Wiele marek opiera swoją rozpoznawalność wyłącznie na zastosowaniu fontów, rezygnując ze znaku graficznego, czyli sygnetu. Tworząc swoje logo wyłącznie na tekście, starajmy się unikać nieczytelnych fontów.
Odpowiedni format – logo wykorzystujemy w mediach społecznościowych, na banerach reklamowych, a nawet czarno-białym druku. Jego wygląd oraz rozmiar powinny być więc możliwie uniwersalne. Dzięki temu logotyp nie straci na atrakcyjności w mniejszym/większym rozmiarze czy kolorach innych niż oryginalne. Grafika wektorowa zachowuje swoją jakość niezależnie od wielkości powiększenia czy rozdzielczości.
Wielkość liter – nazwa napisana dużymi literami zwykle reprezentuje markę bardziej formalną, która stawia siebie w roli lidera, niosąc ważne przesłanie. Małe litery to znak, że sklep jest przyjazny klientom oraz zorientowany na swobodną komunikację i dialog.
Kolorystyka – idealne logo wygląda atrakcyjnie zarówno w kolorze, jak i czarno-białym wydaniu. Ciekawym pomysłem jest użycie monochromatycznych barw. To ponadczasowe rozwiązanie, które w przeciwieństwie do jaskrawych, neonowych odcieni, nigdy nie wychodzi z mody. Jeżeli chcemy stworzyć barwny projekt, warto ograniczyć podstawową paletę kolorów do minimum. Przykład: jeden dominujący kolor, a drugi zastosowany jako akcent lub tło. Taki układ pozwoli zachować przejrzystość logo nawet w pomniejszeniu.
Minimalizm i prostota – logo wzbogacone zbędnymi ozdobnikami lub intensywnymi i różnorodnymi kolorami rozprasza uwagę oraz zmniejsza szansę na zapamiętanie nazwy sklepu. Projekt nie może być przesadnie skomplikowany. Największe marki stworzyły funkcjonalne logotypy oparte na pojedynczych i stonowanych znakach. Symetryczne linie, szeryfowe fonty czy geometryczne kształty pozwolą zachować prostotę, nadając jednocześnie nowoczesnego, minimalistycznego charakteru.
Logo, które przyciąga klientów
Sklep internetowy wymaga wyróżniającego się, atrakcyjnego brandingu online. Logo to dla marki działającej w Internecie szansa na zwiększenie rozpoznawalności oraz zachęcenie użytkowników do odwiedzenia platformy i skorzystania z oferty. Tworząc logotyp, warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Jaką branżę reprezentujemy?
- Do kogo kierujemy ofertę naszego sklepu internetowego?
- Jakie cechy szczególne wyróżniają naszą grupę docelową (płeć, wiek, status, itp.)?
- Jakie produkty znajdują się w naszej ofercie?
- Jaką misję oraz wartości reprezentuje nasza marka?
- Jaką formę ma nasza komunikacja z klientem?
Sprecyzowane cele biznesowe pozwalają stworzyć logo, które w pełni odda charakter naszego sklepu internetowego. Identyfikacja wizualna, która kroczy z duchem nowoczesnego projektowania, przetrwa próbę czasu i zbuduje solidną rozpoznawalność.
Jeśli podobał Ci się artykuł, badź na bieżąco z najnowszymi wpisami oraz projektami, śledząc mój profil na Facebooku.
Portfolio strony www – kliknij tutaj.