Logo firmy elektrycznej | Zobacz jak wykonałem
Czy jesteś zainteresowany tym jak zaprojektowałem logo dla firmy elektrycznej?
W tym artykule opiszę pracę jaką wykonałem dla firmy zajmującej się instalacjami teletechnicznymi, elektrycznymi oraz szybko rozwijającymi się systemami smarthome.
Klient, jako że swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe ma największe związane z teletechniką , planowaną grupą docelową będą duże firmy przemysłowe. Jednak część usług (elektryczne, smarthome) będzie przeznaczona również dla odbiorcy indywidualnego.
Pytając klienta o to jakie potrzeby skłoniły go do postawienia w budowe marki (projekt logo oraz identyfikacja wizualna) odpowiedział że: „wyróżnienie się na rynku i tworzenie własnej rozpoznawalnej marki. Z doświadczenia wiem, że profesjonalne reprezentowanie firmy chociażby w korespondencji sprzyja relacjom z kontrahentami. Chciałbym, aby właśnie profesjonalizm i kompleksowość usług wyróżniał moją firmę.”
Budowa logo
Nazwa marki / firmy klienta według specyfikacji miała brzmieć:
PROFFON
- Prof – od profesjonalizm
- Off/on – nawiązanie do włącznika elektrycznego – część sugerująca profil działalności
Pomysłem klienta było wykorzystanie symbolu on|off jaki widzimy na wielu urządzeniach elektrycznych. Postanowiłem więc w jednej z trzech propozycji wykorzystać w twórczy sposób ten motyw.
Jeśli chodzi o kolorystykę, klient nie miał żadnych precyzyjnych wymagań. Według niego: „logo powinno być raczej proste – bez zbędnych dodatków graficznych czy ozdobników (jednak przy dobrym pomyśle nie wykluczam całkowicie takiej opcji).”
Przedstawienie propozycji
Po zapoznaniu się z oczekiwaniami klienta przystąpiłem do pracy. W procesie twórczym zostały wykonane cztery propozycje logo z których klient wybiera jedną z którą będą tworzone dalsze materiały (po ewentualnych poprawkach kosmetycznych które czasami są koniecznością).
Poniżej mała prezentacja z wykonanych propozycji.
Propozycja 1
W tej propozycji użyto owalnych/zaokrąglonych kształtów na konstrukcji otaczającej logotyp oraz nawiązujący do tego font. Uwidocznione na tym znaku graficznym są linie biegnące wokół napisu. Linie symbolizują obwody elektryczne a w samym napisie ująłem symbol „włącznika” urządzeń elektrycznych, dodatkowo oddzielając odróżniającym się kolorem – uwidoczniłem słowo „ON” które oznacza „uruchomienie” urządzenia.
Jak widać logo jest proste w budowie co pozwala na praktycznie nieograniczone stosowanie na każdym materiale i pasuje idealnie jako logo dla firmy elektrycznej.
Propozycja 2
W tej propozycji, w przeciwieństwie do poprzedniej widzimy ostre i dynamiczne kształty które dodają szybkiego charakteru, który pasuje do firmy zajmującej się teletechniką, gdzie w obecnych czasach liczy się prędkość przesyłania danych i światłowodowe – szybkie łącza. Czerwień na jednej z wizualizacji podkreśla zadziorność dynamiki a prostota w formie pozwala na wygrawerowanie logo w metalowym materiale.
Propozycja 3
W trzeciej propozycji skupiłem się na rozdzieleniu logotypu na trzy człony w ten sposób aby widoczne było „off oraz „on jako włącz i wyłącz. Jest to typowy projekt logo składający się praktycznie z samego logotypu. Kombinacja konstrukcji skupiała się na modyfikowaniu czcionki.
Propozycja 4
Czwarta propozycja to nawiązanie do pierwszej jeśli chodzi o pomysł obwodów elektrycznych, ale w formie agresywnej z kanciastymi kątami kształtu. Czcionka użyta w tej koncepcji zapożyczona z propozycji drugiej idealnie wpasowuje się w agresywny i dynamiczny charakter formy całości.
Wybrane logo
Poniżej logo wybrane przez klienta z którym została wykonana cała identyfikacja wizualna marki którą można zobaczyć poniżej.
W zestawie wykonane zostały takie projekty jak wizytówka, papier firmowy, teczka, koperta, stopka email a także cover i zdjęcie profilowe na Facebooka.
Bądź na bieżąco z moimi nowymi projektami i śledź mój funpage na Facebooku tutaj.
Zapraszam do kontaktu w celu omówienia projektu który Cię interesuje tutaj.