Logo dla pasieki
Dziś marketing to nieodłączny element funkcjonowania każdej firmy na rynku – bez względu na rodzaj branży. Dla pasieki promocja zarówno w internecie, jak i poza nim jest szczególnie ważna. Wielu pszczelarzy już prowadzi własne strony internetowe i portale społecznościowe, a reklamy ich produktów wyświetlane są na budynkach i billboardach. Oczywiście jednym z najważniejszych części identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa jest charakterystyczne logo pasieki.
Czym właściwie jest pasieka?
Jest to teren, na którym znajdują się ule, chociaż niekiedy termin ten stosowany jest także w przypadku wszystkich uli oraz innych budowli i urządzeń należących do jednego pszczelarza. Wyróżniamy dwa rodzaje pasieki:
- stacjonarna – nie zmienia miejsca przez cały rok
- wędrowna, przenośna – “wędruje” w sezonie w poszukiwaniu miejsc z najlepszymi roślinami
To właśnie tu pszczelarze dbają o pszczoły, dzięki czemu mogą pozyskiwać miód. Jeśli chodzi o ule, to aktualnie istnieje wiele pszczelich domków:
- ule stojaki
- ule leżaki
- ule nadstawkowe
Ponadto, do dziś możemy podziwiać w wielu miejscach także w pełni funkcjonalne ule rzeźbione o fantazyjnych kształtach i dekoracyjnych formach.
Logo dla pasieki – czy jest mi potrzebne?
Wielu rozpoczynających pszczelarzy uważa, że marketing nie jest potrzebny. Twierdzą, że wysokiej jakości produkt sam się obroni, a zadowoleni klienci będą wracać. Nic bardziej mylnego. Aktualny rynek jest przesycony podobnymi produktami, więc klient nie zastanawia się długo, jaki mód wybrać. W przypadku, gdy nie zajmiemy się promocją swoich produktów, a jedynie będziemy sprzedawać je po odpowiedniej cenie, to wprawdzie nie stracimy stałych klientów, ale jednocześnie nie dotrzemy do nowych. Kluczem do zwiększenia liczby klientów jest zagoszczenie w świadomości nowych obiorców. Dopiero wtedy będziemy mogli liczyć na to, że sprzedaż naszego miodu wzrośnie. Głównym elementem wyróżniających daną markę na rynku jest logo dla pasieki.
Dlaczego warto mieć logo?
W przypadku, kiedy wyróżnienie się wśród konkurencji to niemałe wyzwanie, warto zadbać o elementy wizualne marki. Profesjonalnie wykonane logo pomoże Twojej firmie wyróżnić się wśród dziesiątek, jeśli nie setek podobnych produktów. Dzięki dobrze wykonanemu logo możesz działać dalej, zarówno w internecie, jak i poza nim. Kolejne materiały marketingowe, takie jak wizytówki i ulotki, a także zdjęcia na portalach społecznościowych czy spójna i estetyczna strona internetowa opatrzone Twoim logo to podstawa dobrego odbioru wizualnego przez Twoich potencjalnych klientów.
Logo dla pasieki a marketing
Prosta, uniwersalna, ponadczasowa oraz łatwa do zapamiętania i dopasowana do marki identyfikacja wizualna marki może przynieść wyłącznie pozytywne efekty. Bez odpowiedniej oprawy Twój produkt nie zostanie dostrzeżony. Masz już logo pasieki, zastanawiasz się, co zrobić dalej, żeby Twój miód wyróżnił się na rynku?
– Etykiety
zadbaj o oprawę wizualną Twojej marki. Estetyczne etykiety sprawią, że to właśnie Twój produkt wyróżni się na półce wśród konkurencyjnych miodów. Etykieta z logo pasieki to absolutny must-have.
– Stoisko
zacznij prezentować swoje produkty na targach, podczas różnego rodzaju wydarzeń pszczelarskich czy innych eventów w pobliskim mieście. Zadbaj także o obecność Twoich produktów w sklepach stacjonarnych.
– Marketing internetowy
dużą popularnością cieszą się strony internetowe, w których pszczelarze opisują historię swojej marki i prezentują swoje produkty. Dobrym pomysłem jest także obecność w mediach społecznościowych. Prowadzenie fanpage na Facebooku czy profilu na Instagramie umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów z każdego zakątka kraju.
– Sprzedaż internetowa
Twoje działania w internecie mogą przekształcić się w sprzedaż wysyłkową.
Chociaż produkcja własnego wyrobu bywa ciężka, to wiele osób uważa, że o wiele trudniejsze jest jego sprzedanie. Warto więc poświęcić czas i środki na odpowiednią strategię, a następnie trzymanie się i realizowanie swojego planu na przyszłość – dobrze zareklamowana pasieka będzie prosperować zarówno w sieci, jak i poza nią.
Moją ofertę znajdziesz tutaj: OFERTA
Mój Facebook tutaj: Face