Czy billboardy i plakaty reklamowe nadal mają sens?
Jedną z najbardziej skutecznych form przekazu marketingowego jest reklama outodorowa, zwana także zewnętrzną lub out of home. Obejmuje często spotykane w przestrzeni publicznej szyldy, banery, plakaty czy billboardy.
Masowo występują w galeriach handlowych, hipermarketach, punktach usługowych oraz ruchliwych ciągach komunikacyjnych
Reklama zewnętrza ma duży zasięg. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi odbiorców oryginalną formą oraz unikalnym hasłem.
W ten sposób zarówno lokalne firmy, jak i znane marki pozyskują nowych klientów. Jest to skuteczne narzędzie marketingowe, które w przeciwieństwie do reklam internetowych, nie wymaga inwestowania w kosztowne kampanie
o ograniczonym czasie trwania.
W jaki sposób działa reklama outdoorowa?
Reklamy zewnętrzne budują świadomość marki w odbiorze konsumentów oraz promują oferowane przez nie produkty lub usługi. Będąc częścią miejskiego krajobrazu, mogą liczyć na masowy odbiór. Stały kontakt mieszkańców z billboardami i plakatami, sprawia, że przekaz zostaje zapamiętany. Sprzyja to podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów, którzy czują pewnego rodzaju więź i zaufanie do brandu.
Poszczególne elementy reklamy out of home powinny tworzyć spójną, ciekawą i estetyczną aranżację w firmie. Przemyślany wystrój również kształtuje nastrój oraz zachowania konsumenckie.
Czy reklamy zewnętrzne wciąż stanowią skuteczne narzędzie marketingowe?
Powszechny dostęp do Internetu sprawił, że wielu przedsiębiorców postawiło na promocję swojej firmy wyłącznie online.
Personalizowany przekaz w mediach społecznościowych czy serwisach informacyjnych miał być przepustką do zdobycia zaufania klientów oraz dotarcia do pożądanej grupy docelowej.
Jednak nachalność tego typu reklam spotyka się coraz częściej z irytacją i niechęcią użytkowników Internetu, którzy sprzeciwiają się zbyt mocnej ingerencji w ich prywatność. Popularność zyskują programy blokujące reklamy.
Natomiast billboardy i plakaty trafiają do odbiorców mimowolnie. Są wkomponowane w codziennie oglądany krajobraz. Widzimy je podczas podróży do pracy, szkoły czy na wakacje.