Projekt sklepu internetowego
Prowadząc własny biznes, na pewno wiesz, jak ważna jest identyfikacja wizualna marki. Sposób prezentowania firmy i stworzenie określonego wizerunku nadają marce czytelne cechy i pozwalają wyróżnić ją spośród konkurencji. Swoje produkty możesz także sprzedawać online. Strona WWW jest jak wirtualna wizytówka firmy, która kształtuje opinię odbiorców na temat samej marki, a także jakości oferowanych przez nią usług czy produktów. Dowiedz się, dlaczego warto prowadzić sprzedaż online i jak zaprojektować sklep internetowy.
Zalety prowadzenia sklepu internetowego
Dzisiejsi konsumenci cenią sobie wygodę. Otwierając własną działalność online, wychodzisz naprzeciw konsumentom. Szybkie zakupy robione o dowolnej porze i w dowolnym miejscu to właśnie to, czego szukają internauci. Przedsiębiorcy wkraczający na rynek e-commerce zyskują dostęp do milionów użytkowników, którzy zakupy robią nie tylko stacjonarnie, ale również online, zarówno korzystając z komputera, jak i tabletu czy smartfonu. Decydując się na prowadzenie sklepu online, sprzedajesz 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, również wtedy, kiedy lokale stacjonarne są już dawno zamknięte.
Własna działalność online może być jedynym lub dodatkowym źródłem dochodu. To także wspaniałe narzędzie do łączenia swojej pasji z pracą zawodową. Działając w internecie, odchodzą również dodatkowe koszty związane z wynajmem lokalu – swój asortyment możesz trzymać w dowolnym pomieszczeniu, w domu czy w garażu w zależności od wielkości Twoich produktów. Jeżeli zajmujesz się sprzedażą np. produktów DIY, to możesz zacząć wytwarzać je dopiero w momencie wpłynięcia zamówienia od klienta. Sprzedaż online umożliwia również częsty kontakt z klientem, np. za pomocą newslettera, dzięki któremu poinformujesz swoich klientów o aktualnych promocjach czy nowych produktach. Jak możesz zauważyć, rynek e-commerce ma ogromny potencjał, a w sieci znajdzie się miejsce dla każdego.
Projekt sklepu internetowego
Znaczny wzrost popularności zakupów przez internet sprawia, że coraz więcej firm oraz osób prywatnych decyduje się na otwarcie sklepu internetowego. Taka działalność to także najszybszy i najprostszy sposób na założenie biznesu. Niezwykle ważny jest również projekt sklepu internetowego. Sklep online to swego rodzaju narzędzie kupującego i ważne, by spełniało ono wszystkie jego wymagania. Pamiętaj, że oprócz nowych biznesów w sieci działają firmy, które od lat prowadzą sprzedaż online. Wybór konkretnego sprzedawcy jest jednak wypadkową wielu czynników. Użytkownicy biorą pod uwagę m.in. cenę, asortyment oraz wygodę i jakość obsługi. Przyjazny dla użytkowników układ i responsywność strony są także bardzo ważne dla internautów.
Decydując się na sprzedaż online, musisz wybrać odpowiednie oprogramowanie, na jakim będzie działać Twój sklep. Kolejno musisz wymyślić określone kategorie i podkategorie, według których użytkownicy będą poruszać się na Twojej stronie. Musisz pamiętać również o wyszukiwarce, ustawieniu atrybutów produktów (kolory, rozmiary, waga itd.) oraz dobrym UX. Dzisiejsi użytkownicy posiadają własne przyzwyczajenia i oczekiwania dotyczące obsługi stron WWW, warto się do nich dostosować. UX to nic innego jak user experience – bardzo popularny i ważny trend w e-commerce. Strona zaprojektowana pod kątem UX zwiększa szanse, że użytkownik zostanie na niej na dłużej oraz powróci w przyszłości.
Dlaczego warto powierzyć projekt sklepu internetowego firmie zewnętrznej
Jak widzisz zaprojektowanie własnego sklepu online od zera to dość wymagający i czasochłonny proces. Warto więc powierzyć projekt firmie zewnętrznej. Dobrze przemyślany i zaplanowany w najdrobniejszych szczegółach projekt pozwoli na uniknięciu wielu negatywnych konsekwencji. Kompleksowa usługa projektowania sklepu internetowego pozwoli Ci stworzyć własne narzędzie sprzedażowe na miarę potrzeb dzisiejszych użytkowników. Strona zostaje wykonana na wybranym szablonie lub indywidualnym projekcie. Oparta jest na popularnym WordPress – nowoczesne i intuicyjne oprogramowanie pozwala na dowolną edycję zawartości strony (zdjęcia, teksty, podstrony). Oddając ją w ręce specjalistów, Twoja strona zyskuje na responsywności i jest poprawnie wyświetlana zarówno na komputerze, jak i smartfonie i tablecie.